Piraterie oficiala

21 Jan 2008

Nu-i niciun secret ca Romania e paradisul pirateriei software. Ma indoiesc ca dintre toti cei care citesc chestia asta va fi macar un om cu software original pe calculator. Si in fond, de ce nu? Ne-am obisnuit asa, dc-ul este mare si torentele sunt multe... software-ul original nici nu prea intra in discutie pentru cei mai multi dintre noi, ne bagam pula in el ca sa zic asa (si pentru ca nu era nicio pula in articolul asta).
Daaaaaaar, software-ul original exista. Nu vei gasi windows piratat pe calculatoarele unei firme, teoretic nu gasesti nici de vanzare la magazin. TEORETIC!
Sa incepem cu inceputul, acum cativa ani, inainte sa am internet rapid, imi cumparam si eu jocuri de la pirati. Dar nu de la piratii de pe strada, ci de la magazin, din Unirea Shopping Center. Pana azi credeam ca nu se mai practica, deoarece are toata lumea internet, dar am aflat o istorioara foarte interesanta.
O cunostinta si-a cumparat calculator de la un magazin destul de mare si cunoscut, care nu ma plateste sa ii pomenesc numele aici. Pe respectivul calculator, un angajat al magazinului i-a instalat Windows XP (nici Microsoft nu ma plateste sa le fac reclama, dar isi fac singuri suficienta antireclama si compenseaza), pentru o suma modica pe care noi o numim spaga. Din moment ce CD-ul de pe care a instalat programul se afla in magazin, presupun ca este o practica destul de uzuala la respectivul magazin, de care stiu probabil toti angajatii.

Asa ca le multumesc romanilor, pentru ca ma fac mandru de tara in care traiesc. Nu sunt sarcastic, chiar sunt mandru de faptul ca nu bagam bani in buzunarele Microsoft, da-i in pula mea(pentru ca o pula/articol nu este suficienta).


0 picioare in gard: