Motive

13 Feb 2008

Iar m-am uitat la trainspotting... pentru a nu-stiu-cata oara. Ma rog, eu nu-s genul de om care sa poata sa vada un film de mai mult de 3-4 ori... memoria mea nu-i chiar atat de varza inca. Cert e ca daca n-ai vazut trainspotting, fa lumii un bine si vezi-l!

Revenind, filmul incepe cu un monolog genial, care se termina cu urmatoarea intrebare: "Who needs reasons when you've got heroin?". Prin asta nu incurajez pe nimeni sa se apuce sa-si bage in vena, dimpotriva chiar. Nu, articolul acesta nu este despre heroina sau orice alt drog, este despre motive.
Te-ai intrebat vreodata cum ar arata viata ta fara motive? Nici eu, dar ma intreb acum si scriu pe parcurs. Ai putea sa traiesti fara niciun fel de motiv? Dracu stie, n-ai avea motive sa traiesti, dar n-ai avea nici motive sa te sinucizi. Dar sa nu exageram, sa lasam deoparte motivatiile principale ale vietii, cunoscute si ca "instincte primordiale", si sa vorbim de lucrurile marunte sau mai putin marunte din viata.
De ce stai in Romania? Iubesti tara asta atat de mult incat sa consideri emigrarea ca o tradare a propriilor principii? Da-le-n pula mea de principii ca n-au facut niciodata vreun bine nimanui. De motive de genul "N-am ce cauta in alta tara, sunt prea prost, nu vreau sa muncesc pe santier bla bla bla" nici sa n-aud, asta este un pretext pe care il servesti atunci cand de fapt tie ti-e lene sa iti faci viata mai buna. Da-o naibii de treaba, eu stiu cel mai bine cum e dar fac eforturi ca macar sa nu fiu ipocrit.
De ce duci o viata sanatoasa? Tii la organismul tau, pula mea, nu bei, nu fumezi, nu mananci gras... sau in alte cuvinte esti speriat de bombe de cacaturile pe care le auzi peste tot. "AERUL E CANCERIGEN!!! NU MAI RESPIRATI!!!" Ma rog la Dumnezeu pentru un astfel de titlu in ziar, asta se numeste selectie naturala. Bine, desigur ca eu, ca de obicei, exagerez, dar intelegeti ideea.
Eu nu vreau sa traiesc mult, eu vreau sa traiesc putin, haotic si placut si m-am saturat sa mi se tot spuna sa am grija de mine.
Si in fine, o intrebare pe care mi-o pun mie insumi: De ce pula mea te apuci sa scrii aberatii la 8 dimineata?!?!


Vreau o cafea


0 picioare in gard: