Am chef de scris

20 Feb 2008

Stiri...

Fidel Castro s'a dat jos de pe Cuba. Asta inseamna ca s'ar putea ca noul conducator sa fie american-friendly. Asta inseamna ca s'ar putea sa se ridice embargoul, deci vom putea cumpara havane si rom de-la-mama-lui, ba chiar la preturi acceptabile. Totodata inseamna ca cetatenii cubanezi exilati de Castro s'ar putea intoarce si ar avea dreptul la vechile locuinte, deci o mare parte din ocupantii de acum [in principal din mediul rural] ar fi aruncati in strada. Asta a vazut si a auzit un ziarist roman trimis la Havana.

Kosovo. Plm, situatia de acolo n'o cunosc, stiu doar ca suntem cam singurii care nu vor sa recunoasca noul stat. Pentru ca ar insemna ca acceptam situatia. Ar insemna ca ungurii din Covasna si Harghita ar putea sa isi ceara acelasi "drept". Mai stiu si ca Dom' Profesor o cam arde cu declaratii contradictorii, cum prin 2005 zicea ca e bine sa se faca un precedent cu Kosovo, pentru situatia din Transnistria, dar acu' si'a dat seama brusc ca nu ne mai convine. Plm, iar dam cu stangu'n dreptu...

Taxa auto. Am zis si acum cateva zile despre a treia varianta a taxei auto. Acum are ca unic criteriu emisia de noxe. Ai gipan cu motor de 'spe mii de centimetri cubi, platesti de'ti sar capacele. Ai, in schimb, masina ca a mea, cu motor mic [dar suficient de sprintena pentru gusturile mele], platesti echivalentul a "o pula". E, oricum o sa ne futem iar in cur ca taxa e ilegala, ca e absurda, ca trebuia facuta in concordanta cu puterea de cumparare a monedei nationale [pentru ca taxa e in Euro] si alti cacati lati. Eu zic: "Vrei masina? Cat costa, cin-spe-mii? Ok, da mai dai la stat zece mii, daca vrei sa o conduci..." Prea e trafic naspa peste tot, la orice ora. Prea e imbacsit, poluat, irespirabil aerul in Bucuresti si imprejurimi.

Traim haotic... Naspa rau. Ca pula chiar!


5 picioare in gard:

Trafalete said...

imi pare rau sa te contrazic, dar nici Spania nu recunoaste pentru ca si ei au probleme la granita de nord (ceva cu tara bastilor sau cum s-o numi ca nu mi-a placut geografia) si mai sunt inca cateva tari care au probleme si ele si nu vor sa recunoasca

autoarbiter said...

subliniez "cam singurii". stiam de spania, parca si rusia,if my memory serves me well. sunt cateva tari care din interese proprii nu vor sa recunoasca statul kosovar. cum ai zis si tu, spaniolii cu Tara Bascilor, rusii cu ale lor probleme, etc. Tara Bascilor, in schimb, este considerata comunitate autonoma [si nu, nu e acelasi lucru cu diviziunile administrative de la noi, adica judetele] si deci situatia este diferita. Apoi tin sa iti reamintesc ca bascii sunt spanioli. La noi ungurii nu's romani, nici nu vor sa fie. Acolo e mai mult o problema de identitate culturala si recunoastere a unui dialect si a unor traditii. Mai complexa decat cu bozgorii...

Morrigan said...

mai sunt grecia, cipru, si muntenegru (tradatorii pulii mele)care au zis ca ei ar recunoaste independenta, dar le e frica de represalii.

Trafalete said...

da ce au tampit rusii sa recunoasca? la cate provincii ocupa ei ar insemna sa fie tampiti..oricum ei inabuse instant orice revolta daca e nevoie :)

autoarbiter said...

da, in fine, e un subiect care nu ne afecteaza direct, eu am ce am cu prostia lui basescu si cu gravitatea declaratiilor lui.