Muzica

24 Nov 2007

Nu, nu e vorba de emo sau de metalisti prosti (contrar credintei populare, acesta din urma nu este un pleonasm). E vorba de evolutia muzicii in ultima jumatate de secol, sau mai bine zis involutie.
Eu, ca orice bucurestean care se respecta, tin la raportul injuraturilor per propozitie ca la ochii din cap. Incep si termin fraze cu organul genital fara sa mi se para ciudat si cu toate aceastea ceva ma deranjeaza la evolutia versurilor din muzica. Ascultam astazi la radio o melodie veche, mai precis din 1963, a trupei The Beatles si anume "I want to hold your hand". Daca m-as fi nascut ieri mi s-ar fi parut cretine niste versuri in care ii spui unei fete ca vrei s-o tii de mana, avand in vedere versurile contemporane, in care "artistul" ii declara unei fete cum o sa-i dea el la buci etc. De subliniat faptul ca II DECLARA, nu ii cere permisiunea, nu isi exprima o dorinta, nu foloseste limbaj civilizat. Nu dau exemple, sunt genul de melodii pe care le aud din greseala.
Ei bine stau si ma gandesc (da, se intampla), daca acum aproape jumatate de secol se canta despre tinutul de mana, acum se canta despre datul la buci fara consimtamantul bucilor, despre ce se va canta peste inca jumatate de secol? Imi imaginez deja versuri de genul "O sa te fut in nas cu bomfaierul in timp ce prietena ta cea mai buna imi baga un castravete in cur si ma plesneste cu patrunjel ud peste coaie, in timp ce ne scaldam in pisat"(nu, n-am imaginatia prea bogata, am citit ceva similar intr-un banc). Nu trebuie sa rimeze, pentru ca nici rimele nu mai sunt la moda de mult.
Tin sa precizez ca vorbesc aici de muzica mainstream, nu de chestii underground de genul grindcore, care au ajuns deja la stadiul de versuri exemplificat mai sus sau chiar mai rau.


Imi cer scuze pentru limbajul folosit, dar mai bine v-ati pregati pentru momentul in care veti auzi respectivele versuri intr-o melodie pe care o asculta frenetic nepotii vostri. Poate nu faceti infarct totusi...


0 picioare in gard: