Semantica

21 Dec 2007

Am un vis. Visez ca, intr-o zi, sa ma aflu fata in fata cu presedintele tarii (as prefera ca ziua aia sa fie in urmatorii 2 ani), la o emisiune TV in direct (nu la OTV), si sa ii spun parerea mea despre el. Aici incepe problema, cum ii spun presedintelui ce parere am despre el fara sa fiu acuzat de calomnie sau mai stiu-eu-ce? Nu pot sa ii spun dobitoc, din motive evidente:
DOBITÓC, -OÁCĂ, dobitoci, -oace, subst., adj. 1. S.n. Animal patruped (domestic).
Nu pot sa ii spun nici handicapat sau retardat:

HANDICAPÁT, -Ă, handicapaţi, -te, adj., s.m. şi f. 1. (Persoană) care are o infirmitate. 2. (Persoană, echipă etc.) care este în dezavantaj într-o întrecere (sportivă). – V. handicapa.
RETARDÁT, -Ă adj. (şi s.m.f.) (Franţuzism ) Rămas în urmă; nedezvoltat din punctul de vedere al intelectului; întârziat mintal; înapoiat; retardatar.
Problema mea este ca, desi toata lumea stie ca presedintele (cel putin actualul) este "nedezvoltat din punctul de vedere al intelectului", si are un comportament de "animal patruped", si probabil si "o infirmitate" (cel putin psihica), eu nu pot sa declar asta in public fara sa aduc dovezi in sensul asta. Este mult prea interpretabil limbajul acesta, si mi s-ar sparge mie in cap.


Astfel, eu continui sa caut un cuvant care sa nu presupuna o anumita boala psihica, dar care sa exprime totusi parerea mea despre inteligenta scazuta a presedintelui. Daca s-ar supara, i-as cere sa imi aduca dovada ca inteligenta lui nu este scazuta. Sa dea un test de IQ in fata mea! Acum sincer... cati dintre voi, chiar cei care l-ati votat, credeti ca ar scoate un punctaj bun?



A se observa ca nu i-am spus numele, si nici nu o voi mai face de acum inainte. Nu are nevoie de niciun pic de publicitate


0 picioare in gard: